poniedziałek, 30 grudnia 2013

Włosy w 2013 i włosowa aktualizacja listopadowo-grudiowa

Witajcie :)

W końcu udało mi się zmierzyć włosy i zdobyć ich zdjęcia :) Prędzej nie mogłam tego zrobić głównie z tego względu, że nie udało mi się doprosić o mój metr krawiecki, więc muszę kupić sobie nowy, niestety pasmanterię mam nie po drodze a w żadnych pobliskich sklepach nie mogę jej znaleźć. No nieważne.




Ten rok dla moich włosów był bardzo zawrotny. Jeśli czytacie mojego bloga to wiecie, że ostatnio moje włosy przeproteinowałam.
W dodatku chyba przestały lubić Vatkię... Zaczęły być bardzo, bardzo średnie, były miękkie i błyszczące, ale bez ochów i achów. Do czasu kiedy zamiast oleju nałożyłam maskę, w końcu moje włosy były miękkie i cudowne w dotyku jak nigdy! Obecnie zastanawiam się nad olejem lnianym. 
Porowatość widocznie się zmniejszyła, wydaje mi się, że jestem na etapie porowatości średniej co jest wielkim sukcesem.

Problem z łupieżem, z którym zaczęłam sobie radzić poprzez płukanki z liści laurowych, na razie użyłam jej tylko 2 razy, a efekty już są widoczne.


Trochę statystyki:

Włosy w ciągu roku urosły mi łącznie 14 cm.

Ścięłam razem 4 cm.

Od początku roku moje włosy są dłuższe o 10 cm.

Przetestowałam w tym roku różnych kosmetyków, z czego:

- 4 oleje;

- 8 szamponów;

- 10 odżywek;

- 7 masek;

- 5 innych produktów.


 Jak w tym roku działały kosmetyki?

1. Maska Ziaja intensywny kolor nałożona przed myciem bardzo odżywiła włosy i zapobiegła ich puszeniu.
2. Sleek Line Repair + Wax Kamille przed myciem  bardzo nawilżyły i zmiękczyły włosy, ale nie zapobiegly puszeniu. Osobno efekt był ten sam.
3. Maska Love2mix mango i awokado przeproteinowała mi włosy w listopadzie i grudniu.
4. Alverde hibiskus i aloes, Alterra granat i aloes, Seboradin żeń-szeń oraz Balea figa i perła. Wszystkie te odżywki po myciu działały bardzo podobnie, dobrze nawilżyły włosy, ułatwiały rozczesywanie, krótko mówiąc spełniły bardzo dobrze zadania, które stawiam odżywkom.
5. Maski drożdzowa i jajeczna Receptur Babuszki Agafii, bardzo i to bardzo nawilżyły włosy, pozostawiły je błyszczące i nieziemsko miękkie i błyszczące jak i sypkie. Efekt podobny do odżywek, ale troszkę mocniejszy.
6. Seria Alterra z granatem i aloesem nadal jest na kosmetycznym czele mojej włosowej listy.
7. Wax Kamille odszedł w zapomnienie.
8. Siemię lniane przyczyniło się do przyrostu, ale niedługo z niego zrezygnowałam.
Pozostałe produkty zadziałały tak jak zwykle, czyli dobrze, ale nie będę się rozwodzić nad każdym kosmetykiem z osobna, bo wiele razy już o nich wspominałam.

Grudzień i listopad:

Długość - 60 cm (+3cm od ostatniego mierzenia - początek listopada) + lekkie wycieniowanie i nadanie włosom ładniejszego kształtu.
Oleje - Vatika kokosowa
Maski przed myciem - Ziaja intensywny kolor. love2mix awokado i mango, Sleek Line Repair, Wax Kamille
Odzywki d/s - Alterra granat i aloes, Balsam na kwiatowym propolisie, Alverde hibiskus i aloes, Alterra granat i aloes, Seboradin żeń-szeń oraz Balea figa i perła
Odżywki b/s - Joanna naturia z pokrzywą i zieloną herbatą, Isana w sprayu z olejkiem arganowym i masłem shea
Maski - Alterra granat i aloes, Love 2 mix z awokado i mango, Receptura babuszki Agafii - maska drożdżowa i jajeczna
Mycie - Alterra pszenica i morela, Alterra Granat, Joanna z olejkiem arganowym, Barwa naturalna żurawinowa, Alterra figa i macadamia
Inne - jedwab Joanna na zabezpieczenie końcówek, czesanie szczotką TT, płukanka z liści laurowych, skrzypokrzywa


Włosy po cieniowaniu(1) i przed(2):



Cały 2013 rok:
Długość - 60 cm (+10 cm od początku roku)
Oleje - Vatika kokosowa, olej z pestek winogron, olej z orzechów włoskich, olej kokosowy;
Maski przed myciem - Ziaja intensywny kolor. love2mix awokado i mango, Sleek Line Repair, Wax Kamille
Odzywki d/s - Alterra granat i aloes, Balsam na kwiatowym propolisie, Alverde hibiskus i aloes, Alterra granat i aloes, Seboradin żeń-szeń oraz Balea figa i perła, Garnier Avokado i masło karite,  
Odżywki b/s - Joanna naturia z pokrzywą i zieloną herbatą, Isana w sprayu z olejkiem arganowym i masłem shea
Maski - Alterra granat i aloes, Love 2 mix z awokado i mango, Receptura babuszki Agafii - maska drożdżowa i jajeczna, Sleek Line, Wax Kamille
Mycie - Alterra pszenica i morela, Alterra Granat, Joanna z olejkiem arganowym, Barwa naturalna żurawinowa, Alterra figa i macadamia, płyn Facelle, Eva Czarna rzepa, Babydream
Inne - jedwab Joanna na zabezpieczenie końcówek, czesanie szczotką TT i z włosiem dzika, siemię lniane, płukanka z liści laurowych, skrzypokrzywa.


Kosmetyki w roku 2012:



Podsumowując:
2013 dla włosów był rokiem przełomowym. Właśnie w tym roku zaczęłam na prawdę intensywnie dbać o włosy i nazywać się mianem włosomaniaczki. Włosy urosły sporo, ale ważniejsze jest to, że zmniejszyłam ich porowatość do średniej. Włosy w końcu nie puszą się, nie reagują na wilgoć, pięknie się błyszczą i są nieziemsko miękkie.
W maju mogłyście znaleźć moją włosową historię u Anwen, dokładnie tutaj.
Kilka osób zgłosiło się do mnie po włosowe rady i już widzą efekty :)
Fryzjerki są zachwycone moimi włosami :D

Dziękuję Wam za miłe słowa i wsparcie, wiedźcie, że każde dobre słowo popycha mnie do dalszej walki o długie i piękne włosy. :*

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Życzę żebyś miała równie długie :)

      Usuń
  2. Świetne podsumowanie!:D Widać jak wiele udało Ci się osiągnąć :) Moje Gratulacje!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) właśnie takie komentarze dają mi siłę do dalszej walki :)
      Chcę aby wiele dziewczyn zrozumiało, że odpowiednia pielęgnacja na prawdę wiele daje :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  3. jeje ale urosły! No i gratuluję zmiany porowatości na coraz lepszą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)
      Włosy o dziwo rosną szybciej niż nam się wydaje ;)

      Usuń
  4. Ale Ci włosy urosły! :) moje też tyle podrosły, ale je regularnie ścinałam i w efekcie są tej samej długości co rok temu. Z tym, że wyglądają dużo ładniej no i są gęstsze, co mnie cieszy najbardziej :) bardzo fajne podsumowanie :)

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoją opinię.
Bardzo dziękuję za komentarze.
Jednocześnie staram się na wszystkie odpowiedzieć. :)