piątek, 21 czerwca 2013

O włosach to i owo

Dziś luźna notka o włosach.

Pomyślałam o dziewczynach które strasznie niszczą swoje włosy farbowaniem, lokówkami, prostownicami i złymi kosmetykami.
Jednak włosy części tych dziewczyn specjalnie tego nie odczuwają, może nie tyle co nie odczuwają, ale nie są aż tak podatne na te wszystkie męki na jakie je skazujemy. Patrząc na to jak zachowywały się bardzo rozjaśniane i co chwilę farbowane włosy jednej z dziewczyn przypomniało mi się jak ja "eksperymentowałam" z rozjaśniaczem. W sumie stosunkowo niedawno współlokatorka rozjaśniała sobie pasma włosów i sprawdzałyśmy jak zachowa się pasmo moich włosów po utleniaczu. Skutek był jeszcze gorszy niż się spodziewałam! Z pasma zrobiło mi się suche siano, strasznie rozdwojone i szorstkie, wręcz druty. Na szczęście testowane pasmo miałam od spodu i było bardzo cienkie więc nie boli mnie jakoś specjalnie to co się stało. Oczywiście zostałam przekonana na własnych włosach jaką krzywdę może wyrządzić rozjaśniacz!
Dlatego nie warto kombinować z rozjaśniaczem, należy się przekonać do koloru, który dała nam natura, albo używać henny lub lekkich farb. Niektóre włosy znoszą bardzo dzielnie rozjaśnianie ale dla innych jest to zabójstwo, jednak według mnie żaden włos nie zasługuje na takie traktowanie!
Przypomniało mi się jak kiedy paliłam prostownicą mokre włosy i szczerze się tego wstydzę...

Niestety albo w sumie i stety odpowiedzialne za to są tylko nasze geny... No ale po co eksperymentować? Pokochajmy nasze włosy takie jakie są, nie róbmy z siebie na siłę blondynek o prostych jak druty włosach, starajmy się odnaleźć naturalne piękno. A może piękniej wyglądasz w naturalnych, brązowych, lekko falowanych włosach? Jakże nudne byłoby nasze włosomaniactwo gdyby każda miała takie same włosy?

Włosy nie bolą nas fizycznie, ale ile z nas odczuwało psychiczny ból włosów patrząc codziennie na przesuszone, popalone i po-rozdwajane włosy?

Ile z Nas wyglądało często tak:
Odsyłam do notki na którą trafiłam przypadkiem a doskonale pokazuje co dzieje się z mordowanymi rozjaśniaczem włosami: klik


Dlatego zachęcam do wzięcia się za naturalną pielęgnację! :)




Pozdrawiam:
Misi i moje włosy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoją opinię.
Bardzo dziękuję za komentarze.
Jednocześnie staram się na wszystkie odpowiedzieć. :)